מידע על אישורי עבודה בחו"ל

ויזה

חיילים משוחררים רבים מוצאים את עצמם בצומת דרכים בו עליהם להחליט על ההמשך. רבים מהם מעוניינים לטייל בחו"ל אך לא תמיד יש בידם את התקציב הדרוש. פתרון שרבים מהם מצאים הוא עבודה בחו"ל לפני הטיול, מהלך שבפני עצמו מהווה חוויה, בוודאי ביחס לעבודה זמנית בארץ. עם זאת, לא רק חיילים משוחררים מעוניינים לעבוד בחו"ל. פעמים רבות מדובר על צעירים אחרי לימודים או כאלה המתכננים ללמוד בחו"ל וגם אנשים באמצע החיים שמחפשים לשנות כיוון. מה צריך לעשות על מנת לעבוד בחו"ל בצורה חוקית שתתן שקט נפשי? ובכלל למה חשוב לשים לב לפני שמתחילים לעבוד?

מה נחשב לעבודה חוקית בחו"ל?

עבודה חוקית בחו"ל היא כזו שקיבלתם עבורה אישור עבודה הנקרא גם היתר עבודה או ויזת עבודה. ללא אותו אישור, העבודה לא נחשבת חוקית. אם יש לכם דרכון של אותה מדינה (או קבוצת מדינות, למשל אם ישנו דרכון לאחת ממדינות אירופה שתופס בכל אחת ממדינות האיחוד), אתם יכולים לעבוד במדינה מבלי לבקש ולקבל אישור עבודה. אישור עבודה לבעלי אזרחות ניתן ללא עניין מיוחד. עם זאת, אזרחות או דרכון אינם האפשרות היחידה, אך השגת האישור דורשת יותר התעסקות וסבלנות.

מה קורה כשעובדים בלי אישור עבודה?

לפני שנסביר איך משיגים אישור עבודה לחו"ל, בטח עולה השאלה מה בעצם קורה אם העבודה היא ללא אישור, האם כ"כ נורא להיתפס בעבודה ללא אישור? אז כן, להיתפס בעבודה ללא אישור היא לא נעימה ויכולה להיות בעלת השלכות מרחיקות לכת, תלוי גם במדינה. אם ניקח את ארה"ב כדוגמה, בארה"ב, גם ויזת סטודנט לא מקנה אפשרות לעבוד, על אחת כמה וכמה ויזת תייר וגם לא ויזה לצורך נסיעת עסקים. יותר מכך, ויזת העבודה ניתנת לעבודה בחברה ספציפית. עבודה בחברה אחרת מהווה עבירה. היתפסות כזו תביא למעצר, לחותמת שחורה בדרכון וגירוש המורה על איסור להכנס לארה"ב לתקופה של 10 שנים לפחות ולפעמים גם לכל החיים. התגובה במדינות שונות תהיה דומה.

איך משיגים אישור עבודה?

על מנת לקבל ויזת עבודה צריך לפנות לשגרירות אותה מדינה ולבדוק בדיוק את התנאים והמסמכים הנדרשים. למדינות כמו אנגליה למשל צריך לעבור גם מבחן ידע באנגלית. את הגשת הבקשה לאשרת עבודה עבורכם מבקש המעסיק בחו"ל. אישור עבודה מהמעסיק בחו"ל הוא הכרחי על מנת שתקבלו ויזת עבודה. חשוב להדגיש שבכל מקרה ויזת העבודה מיועדת לעבודה מסוימת ושבמדינות שונות יש דרגות שונות לויזת עבודה הניתנות על פי נתוניו של כל אחד והכישורים שלו.

למה חשוב לדאוג לפני הנסיעה למטרת עבודה?

לפני קבלת האישור המיוחל יש להציג מסמכים שונים, וישנם לא מעט סידורים ודברים נוספים שיש לדאוג להם לפני הנסיעה. חלקם נראים מובנים מאליהם, אבל עשו לעצמכם טובה ותוודאו שהם אכן איתכם:

  • כרטיסי טיסה
  • דרכון בתוקף
  • ויזה במידת הצורך, גם למטרת שהיה
  • כסף מזומן, כרטיס אשראי בינלאומי, טרוולס צ'קס
  • ביטוח חיים/רפואי
  • רישיון נהיגה בינלאומי
  • טלפון נייד פתוח לשיחות מחו"ל
  • כתובת וטלפון המעסיק בחו"ל

מעוניינים לעבוד בחו"ל? חוששים מהבירוקרטיה? חברת visa123 מרכזת את כל השירותים הקשורים לקבלת אישור עבודה במדינות שונות ברחבי העולם ותחסוך לכם הרבה מאוד התעסקות.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
יצירת קשר
דילוג לתוכן
דילוג לתוכן